Welkom bij het Pareltje

Met meer dan 6 jaar ervaring in voorschool en kinderopvang.

 

Met de focus op de holistische ontwikkeling van elk kind, is Het Pareltje toegewijd aan het creëren van een creatieve, stimulerende en verzorgende omgeving voor kinderen om hen volledig tot ontwikkeling te brengen.

 

Filosofie

De medewerkers van Het Pareltje geloven dat elk kind zijn eigen unieke kennis, overtuigingen, cultuur, leerstijl en waarden ontwikkelt. We erkennen dat ouders de eerste opvoeders van het kind zijn en centraal staan in de begeleiding en opvoeding van hun kind. Onze educatieve programma’s zorgen ervoor dat elk kind als individu in een groep wordt gerespecteerd en wordt aangemoedigd om hun volle potentieel te bereiken.

Wij geloven dat kinderen verbindingen en relaties met hun omgeving moeten ontwikkelen en dat iedereen het recht heeft om erbij te horen. Kinderen, gezinnen en personeel in ons kinderopvang centrum ontwikkelen culturele competentie en creëren in dit proces een gedeelde cultuur waar iedereen zich veilig voelt, begrepen, gerespecteerd en gewaardeerd wordt.

Wij streven naar positieve, vertrouwelijke relaties, moed, veerkracht, empowerment en welzijn in onze opvang en leeromgeving. Kinderen worden aangemoedigd om empathisch en zorgzaam te zijn. Zij zullen succes, vreugde en vertrouwen ervaren door zelf initiatief te nemen in hun leren, diversiteit te accepteren en te omarmen, zelfvertrouwen te ontwikkelen en van hun fouten te leren.

We weten dat kinderen het beste leren wanneer ze geïnteresseerd, nieuwsgierig en gemotiveerd zijn. Begeleiders zullen gebruik maken van leerstrategieën in de vorm van spel en spelen en zich inzetten om op een responsieve manier het kind te helpen bij zijn zoektocht naar de betekenis van dingen.

We erkennen de vele manieren waarop kinderen zich uitdrukken en communiceren. Wij bieden kinderen honderden manieren om hun ideeën uit te drukken: fantasierijk, symbolisch, cognitief en metaforisch. Begeleiders luisteren, documenteren en beoordelen om de verhalen van de kinderen te delen met ouders en met de groep.